Personal Blog

Sunday, October 5, 2008

Menara Gading...2005/2006

16 tahun telah pun berlalu..dan aku berasa puas kerna penat lelahku berhempas pulas selama ini telah berbaloi dan telah terbalas dengan kejayaan yang ku genggam kini, walaupun belum pasti cerita penghujungnya...
Namun kini aku tetap berasa lega dan bangga kerana dapat berpijak di menara gading pada 03 Julai 2005 bersama rakan-rakanku yang lain ..UKM ataupun Universiti Kebansaan Malaysia di situlah aku ditawarkan, iaitu salah sebuah IPTA yang amat gah di Malaysia , yang telah mengijazahkan ramai cendiakawan dan melahirkan seorang angkasawan islam yang pertama di dunia, Dr.muzaffar Syah la namanya. Apabila ku renungkan kembali saat-saat itu kadang-kadang ku rasakan macam tak percaya sekalipun impian ini telah menjadi nyata..kerna aku yang dulunya seorang pelajar biasa namun hari ini aku telah bergelar mahasiswa..segalanya telah berubah dan akan berubah..aku kini memikul tanggungjawab yang lebih besar untuk bangsa dan negara. apatah lagi jurusan yang aku ambil berkaitan mendidik anak bangsa..
4 tahun belajar dalam bidang (sarjana muda pendidikan dengan kepujian pendidikan al-quran)... ku rasakan tidak sabar lagi berdepan dengan pelajar-pelajarku di sekolah, ingin saja aku curahkan segala ilmu yang terbuku di dada..agar mereka tahu mengeja, menulis jawi dan membaca alif ..ba..ta..

0 comments: