Personal Blog

Sunday, October 5, 2008

" Budak Baru Belajar "

Memori dalam ingatan terlalu banyak yang boleh dikenangkan, namun tidak mampu untuk ku coretkan segalanya disini..zaman kanak-kanak terlalu indah dan manis buatku sehinggakan aku terkadang lupa bahawa suatu hari usiaku jua akan lanjut tua serupa macam atuk di kampung, masa tu aku hanya seorang kanak-kanak yang masih lemah, kekadang aku jatuh ayah lah yang membantuku untuk bangun semula, andai kata abang dan kakakku tertawa geli hati melihat telatahku , mak lah yang sentiasa menghiburkan hatiku, pendek kata masa itu semuanya serba indah dan bahagia, walaupun aku telah cukup besar untuk bergerak, berjalan dan berlari sendiri namun bahuku belum mampu memikul beban dan tanggungjawab sebaliknya masih memerlukan belaian dan tunjuk ajar daripada kedua orang tuaku..
Bagiku inilah detik-detik indah yang sukar untu
k ku gambarkan. Tetapi apa yang pasti walaupun hidup dalam keadaan sederhana namun aku cukup puas kerana segala keinginanku sentiasa cuba dipenuhi oleh kedua orang tuaku..namun andai tidak tertunai aku tidak pernah menyesal dilahirkan dalam suasana begitu, tetapi bagiku gelak ketawa kedua orang tua, abang, akak dan adikku merupakan suatu kegembiraan dan kebahgiaan yang tidak ternilai dan sukar untuk di cari ganti..

" semoga kebahagiaan ini akan kekal untuk selamanya"

0 comments: